"Kár, hogy nincs ilyen óra az iskolában! Mi biztos élveznénk!"
Nem kis meglepetésemre, egyik kézműves foglalkozásunk -batikolás- után írták a gyerekek e sorokat a Kézműves Udvar vendégkönyvébe.
Nos, ha nem is "igazi" tanóra, de egy-egy délutáni tanórán kívüli foglalkozás erejéig természetesen erre is van lehetőség.
Mint pl. Kaposvári II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában, ahol már kedves ismerősként üdvözölnek a gyerekek, ha meglátnak.
Ez nem véletlen, hisz rendszeresen hívnak kézműves foglalkozásokra, melyek témája az évszakhoz, a közelgő ünnepekhez ill. eseményekhez kapcsolódik. Egyéni és csoportos munkákat is készítünk.
Foglalkozásokon alkalmazott hagyományos kézműves és újabb kreatív technikák megannyi lehetőséget biztosítanak arra, hogy a gyerekek valóban élvezzék a kézműveskedést és megismerkedjenek az anyagok hagyományos és újszerű felhasználásával, valamint átéljék a kreatív egyéni és közösségi alkotás élményét, az alkotás örömét!.
Kisebb-nagyobb gyerekek részvételével "varázsoltuk" ezt az őszi óriás hangulatképet az iskola aulájába.
Élvezet volt látni milyen lelkesedéssel jó hangulatban festegették, hajtogatták a leveleket, készítették a madárijesztőket és a süniket a gyerekek.
Batikolt háttér teszi teljessé munkánkat.
(TIPP: A kép készítésének leírása az ingyenes, online Kreatív Szakkörünk oldalán megtalálható.)
„Játszom két színes szememmel,
a két kedves pici kézzel,
játszom játszó önmagammal…”
(Kosztolányi Dezső)
Marika foglalkozásai, gyakorlati segítsége, tanácsai nagy hatással voltak tanulóinkra.
A foglalkozások célja mindig a tevékenykedtetés, az önállóan létrehozott alkotás öröme volt, a munkálkodás technikája, az anyagismeret, az eszközök helyes használata, mely fejleszti a koncentrációt és a kézügyességet.
Marika egyéniségéből fakadóan a különböző korú gyermekekkel jól tud bánni. Foglalkozásain látszólag a háttérben marad, mégis tud úgy inspirálni a munkára, hogy a résztvevők örömüket leljék, kreativitásukat kiéljék a munkában.
Változatos – különleges technikákat tanít.
Témaválasztásban aktualitáshoz, érdeklődéshez igazodik. Pl. gyűrtpapír-hajtogatás, kéznyomat kép készítése, batikolás, szívószálas festés.
A gyerekek egyéni munkáiból nagyméretű csoportképet hoztak létre. Ez a munkaforma a korszerű pedagógiai technikákat alkalmazza. (kooperatív csoportmunka)
Az így létrehozott nagyméretű alkotások iskolánkat díszítik. Mindezekkel fejlesztette a gyermekek tér, forma, színképzetét.
Köszönjük a magunk és tanulóink nevében is!
Kaposvár, 2010. március 2.
Kulcsárné G. Ibolya
tagiskola-igazgató
II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Kaposvár, Kanizsai u. 67.